Założyciel Facebooka twierdzi, że po zmianach ludzie będą spędzać na nim mniej czasu, tak rzeczywiście może się zdarzyć. Minęło już 8 tygodni, od kiedy Facebook wprowadził nowe zmiany dotyczące algorytmów kanałów informacyjnych. Polegają one na tym, że posty reklamowe marek i wydawców przyćmiły posty, które publikują nasi znajomi na portalu społecznościowym.
CEO Mark Zuckerberg, powiedział, że zmiana ta spowoduje, że ludzie będą spędzać mniej czasu na Facebooku, co jest ciekawe samo w sobie, ponieważ Facebook to biznes reklamowy. Ogólna myśl polega na tym, że mniej czasu spędzanego na Facebooku będzie się wiązało z tym, że ludzie zobaczą mniej wyświetlanych reklam.
Liczba wyświetleń reklam, które dostarczał Facebook w styczniu spadła, a w lutym ta sama liczba wyświetleń wrosła, aczkolwiek w znacznie mniejszym tempie. Są to dane z AdStage, jednego z partnerów Facebooka.
Mniejsza liczba wyświetleń postów reklamowych oznacza również, że ceny za reklamę rosną, co wykryły dane z AdStage. W styczniu CPM na Facebooku – koszt tysiąca wyświetleń reklamy – zwiększył się o 122 proc. W lutym CPM wzrosło o 77 procent. Oznaczało to dwa najwyższe w skali roku wzrosty cen reklam na Facebooku w ciągu ostatnich 14 miesięcy.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy wzrost wyświetleń spadł, a koszt wyświetleń wzrósł

Te dane mają sens. Jeśli zmiana algorytmu rzeczywiście prowadzi do skrócenia czasu, teoretycznie powinno to doprowadzić do zmniejszenia liczby wyświetleń reklam. A mniej wyświetleń reklam powinno prowadzić do wyższych cen, zakładając, że popyt reklamodawców pozostanie ten sam.
„Gdybym tylko patrzył na styczeń i luty, wygląda na to, że zmiana algorytmu zdecydowanie była ogromnym czynnikiem”, powiedział JD Prater, dyrektor marketingu wzrostu w AdStage. „Mówiąc prawdę, o wiele więcej, niż myślałem.”
Znajdzie się oczywiście kilka zastrzeżeń. Po pierwsze, dane te pochodzą od jednego (z wielu) partnerów reklamowych Facebooka i stanowią tylko jeden (z wielu) przychodów. Jest też za wcześnie, aby wyciągać jakieś wnioski. Dane pokazują tylko 8 tygodni, od czasu kiedy Facebook zdecydował się na zmianę algorytmu.
Warto również zauważyć, że ten trend – mniejsza liczba wyświetleń, wyższe ceny reklam – był realizowany przez kilka ostatnich kwartałów. Facebook powiedział także w przeszłości, że brakuje miejsc do umieszczania reklam w kanale informacyjnym, co oznacza, że wyświetlenia powinny teoretycznie z czasem zostać osiągnięte, a Facebook osiągnie zamierzoną ilość wyświetleń.
To się dzieje naprawdę. Facebook sam ogłosił, że wyświetlenia reklam wzrosły o 10% w kwartale trzecim roku 2017 i tylko o 4% w czwartym. Zmiana algorytmu tylko wyolbrzymiła trend, który już widzieliśmy.
Ta sytuacja przypomina nam również, że system reklamowy na Facebooku działa w mechaniczny sposób. Jest to proces aukcyjny, który ustala ceny na podstawie popytu i konkurencji. Niezależnie od tego, czy jest to duża marka, czy też kampania polityczna.
Kwartalne przychody z Facebooka

Przychody z reklam na Facebooku stale rosną i rosnąć będą. W ubiegłym kwartale wyniosły 12,8 miliarda dolarów. Należy więc się zastanowić, czy warto zainwestować w reklamę swojej firmy na tym portalu społecznościowym. Może ona Ci się zwrócić z podwójną siłą.
Notice: Korzystanie z get_the_author_firstname uznawane jest za
przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('first_name'). in
/home/mcsi/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line
3893Notice: Korzystanie z get_the_author_lastname uznawane jest za
przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('last_name'). in
/home/mcsi/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line
3893Autor: Name Surname