Blog / 08.04.2018

Które wskaźniki warto śledzić w Social Media?

Obserwuj najważniejsze dane: zasięg, zaangażowanie, CTR oraz liczbę fanów!

TEL: 516 164 767

move
  • facebook
  • inst
  • linkId

W poprzednich tygodniach pisaliśmy o wskaźnikach mediów społecznościowych i ich znaczeniu. Tym razem chcielibyśmy przedstawić najważniejsze dane, jakie należy kontrolować, aby osiągnąć sukces.

Biorąc pod uwagę wszystkie dostępne platformy społecznościowe i reklamowe, a następnie statystki ze swojego fanpage’a, ujrzysz wiele przydatnych danych.


Brzmi skomplikowanie? Bez obaw, na wielu platformach najważniejsze są te same dane:

Zasięg – to typowy wskaźnik, który pokazuje ilu użytkowników widziało Twój post. Na przykład, jeśli wpis na Facebooku osiągnął zasięg 100, oznacza to, że Twój wpis widziało 100 osób.

Dla marketerów osiągnięcie wysokiego zasięgu jest sprawą priorytetową. Im więcej osób zobaczy Twoje posty, tym lepiej. Facebook wprowadzając co chwilę nowe algorytmy nieco nam to utrudnia i to on decyduje ile osób zobaczy Twoje treści.
Pamiętaj zatem, aby zwiększyć swój zasięg, musisz stworzyć content, który cieszy Twoich odbiorców.

Zaangażowanie – są to wszystkiego rodzaju interakcje, jakie pozostawiają po sobie użytkownicy na Twoim profilu. Np. reakcja, komentarz, udział w ankiecie, udostępnienie posta lub coś podobnego.

Śledzenie zaangażowania jest świetnym sposobem na sprawdzenie z jakich treści korzystają Twoi followersi, co im się podoba, a co zostaje nienaruszone. Dzięki tym obserwacjom możesz zmienić swoją strategię lub content.
Osobiście zauważyliśmy, że cytaty i posty z backstage’ów zbierają najwięcej zaangażowania. Dlatego też, publikujemy je regularnie.

Zaangażowanie jest ważne, ponieważ im treści są bardziej wciągające, tym zyskują większy zasięg. A jak już pisaliśmy, im większy zasięg tym więcej osób zobaczy nasze posty!

Kliknięcia – Jeżeli już stworzyłeś fajne treści na swoim profilu i cieszą się one dużym zaangażowaniem, a ich zasięg jest naprawdę wysoki, kolejnym Twoim celem są kliknięcia.

Kliknięcia w Twoje posty są ważne, ponieważ przekierowują obserwujących do Twojej witryny internetowej (lub sklepu), gdzie mogą dokonać kupna produktu lub usługi.

Skąd wiadomo, który z poniższych jest skuteczniejszy:
A. 10 kliknięć z wpisu o zasięgu 2000
B. 5 kliknięć z postu o zasięgu 100

Wydawałoby się, że A odniósł większy sukces. Uzyskał więcej kliknięć i dotarł do większej liczby osób. Ale punkt B też odniósł sukces na swój sposób. Spośród 2000 osób, które widziały post A, kliknęło tylko 10 osób. To 0,5% użytkowników. Podczas gdy na stanowisko B, mimo, że tylko 100 osób zobaczyło post, 5% z nich kliknęło.

Procent ten określany jest mianem współczynnika klikalności (CTR) i może wskazywać, na ile udany jest Twój post. Jest to szczególnie ważne w przypadku reklam, w których wiesz, że post B jest najlepszy, ponieważ możesz zapłacić, by zwiększyć swój zasięg (a tym samym liczbę kliknięć).

Obserwatorzy – Ostatni, ale nie najgorszy znany nam punkt, czyli followersi. Do ich zadań należy głównie subskrybowanie Twoich działań w social media.

Pozyskanie obserwujących pomoże zwiększyć Twój zasięg (wraz ze wszystkim innym), ponieważ Twoje posty będą wysyłane do określonego odsetka obserwujących. Im więcej osób za Tobą podąża, tym wyższy Twój zasięg.

Najlepszym sposobem korzystania z tych danych jest śledzenie ich na bieżąco. Wszystkie działają razem i mają na siebie wpływ. Z obserwacji wyciągniesz wnioski, czy Twoja strategia jest słuszna i przynosi zamierzone efekty.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy z marketingiem w mediach społecznościowych, niezależnie od tego, czy chodzi o zrozumienie danych analitycznych, czy o pomoc w zwiększaniu zasięgu, zapoznaj się z naszymi usługami, chętnie Ci pomożemy!


Notice: Korzystanie z get_the_author_firstname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('first_name'). in /home/kid/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3888

Notice: Korzystanie z get_the_author_lastname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('last_name'). in /home/kid/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3888
Autor: Name Surname
Udostępnij
Pozostałe artykuły
Dane kontaktowe

Grochowska 341/lok. 53B
03-822, Warszawa

Tel: 516 164 767
E-mail: lukasz@brandrock.pl

[recaptcha id:drecaptcha]