Blog / 08.04.2018

Czy osoby starsze powinny być obecne w mediach społecznościowych?

Seniorzy uwielbiają gdy się na nich zwraca uwagę.

TEL: 516 164 767

move
  • facebook
  • inst
  • linkId

Przed napisaniem tego artykułu skontaktowaliśmy się z naszą znajomą, która jest Dyrektorem ds. marketingu w jednym z mazowieckich Domów Starości. Ciekawiło nas jak wygląda korzystanie z social media w takim miejscu.  Wyglądała na zaskoczoną, kiedy zapytaliśmy ją o takie platformy jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn.

– „Nie wydaję mi się, aby społeczność w której pracuję była właściwym miejscem na social media. Czy to nie jest tylko dla młodych osób i potężnych firm? – Zapytała.

Po wysłuchaniu jej stwierdzenia, szybko pokazaliśmy nasze case’y, z którymi się spotkaliśmy jako Agencja Reklamowa. Fakt, była w lekkim szoku. Współpracowaliśmy z ludźmi w każdym wieku, o różnych stylach życia oraz zainteresowaniach.

Social media są stworzone dla każdego rodzaju biznesu. Na samym Facebooku jest zarejestrowanych 2 miliardy ludzi, a to dopiero jeden z kilku portali społecznościowych. Można więc, śmiało powiedzieć, że Twoi odbiorcy są online. W przypadku osób starszych, okazuję się, że te narzędzia marketingowe są niezwykle skuteczne.

Odnosiliśmy szczególne sukcesy, targetując do seniorów w mediach społecznościowych. Przez te wszystkie lata współpracy z tym klientem zaobserwowaliśmy następujące korzyści:

1. Uwielbiają wiedzieć co się wokół nich dzieje! Mogą używać mediów społecznościowych do pokazywania zdjęć, filmików, a nawet korzystają z transmisji na żywo. Mogą nawet składać życzenia urodzinowe swoim sąsiadom! To ich zachwyca. 😊

2. Dzieląc się wszystkimi wydarzeniami i eventami w okolicy, przyciągniesz również mieszkańców starszej społeczności, którzy bardzo chętnie dołączą do wydarzenia. Niezależnie, czy jest to piknik z okazji rozpoczęcia wakacji, czy występ muzyczny dzieciaków z osiedlowej szkoły.

3. Media społecznościowe pozwalają na budowanie relacji pomiędzy marką, a jej odbiorą. Dzięki możliwości interakcji z ludźmi w trybie online, możesz sprawdzić jakie treści działają, a jakie nie. Dla ludzi starszych, którzy mieszkają samotnie, jest to szczególnie pomocne, bo mogą kontaktować się ze swoimi bliskimi w każdym momencie.

4. Media społecznościowe również zwiększają świadomość marki. Wiele miliardów użytkowników mediów społecznościowych szuka firm, które oferują bardzo konkretne rozwiązania. Starsza osoba dzięki korzystaniu z Facebooka, może zobaczyć co się wokół niej dzieje. Może również sprawdzić godziny otarcia najbliższej apteki.

5. Możliwość włączenia reklamy umożliwia Ci dotarcie do tych, którzy szukają opieki oraz pomocy w życiu. W przypadku programów opieki wspomaganej lub programów opieki zastępczej zalecamy kierowanie reklamy do domów opieki osób starszych i osób które mogą poszukiwać takiego domu dla swojej najbliższej rodziny.

6. Starsza społeczność wykazuje dbałość o markę. Seniorzy z wielką chęcią udostępniają oraz komentują Twoje posty. Jako osoby w sędziwym wieku uwielbiają udzielać się na forach i przekazywać swoje rady. Takie zjawiska w marketingu internetowym często nazywamy po prostu „ludzką stroną”.

7. Media społecznościowe udowadniają jak są pomocne w generowaniu leadów. Oferuj swoim klientom bezpłatne wycieczki, broszury, biuletyny i konkursy. Starsze społeczności mogą dzielić się postami, tym samym generują ruch na stronie.

8. Ostatni, ale nie najgorszy. Wiele innych firm jest obecnych w mediach społecznościowych. Twoja obecność będzie potwierdzała zaangażowanie oraz legitność. 

P.S. Pamiętaj o moderacji. Seniorzy uwielbiają gdy się na nich zwraca uwagę.

 

Obecność ludzi starszych w Internecie ma na niego bardzo duży wpływ. Powyższe 8 punktów, które wypisałam, to tylko kilka z niewielu sposób jak możesz dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów. 

Chciałbyś, aby Twoja firma uczestniczyła w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z nami już dziś. Nasze doświadczenie zwiększy świadomość Twojej marki! Zobacz, zakładka kontakt.


Notice: Korzystanie z get_the_author_firstname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('first_name'). in /home/kid/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3888

Notice: Korzystanie z get_the_author_lastname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('last_name'). in /home/kid/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3888
Autor: Name Surname
Udostępnij
Pozostałe artykuły
Dane kontaktowe

Grochowska 341/lok. 53B
03-822, Warszawa

Tel: 516 164 767
E-mail: lukasz@brandrock.pl

[recaptcha id:drecaptcha]