Blog / 22.03.2018

Co to są właściwie KPI?

Dobrze dobrane KPI to połowa sukcesu!

TEL: 123456789

move
  • facebook
  • inst
  • linkId

Analiza danych jest niezwykle ważna, bo to ona tak naprawdę napędza cały rozwój firmy. Na pewno spotkałeś się z tajemniczym skrótem KPI. Spokojnie, już wszystko wyjaśniamy. KPI to nic innego jak kluczowe wskaźniki efektywności, które pozwolą zmierzyć realizację Twoich celów.

Media społecznościowe ewoluowały bardzo szybko. Stały się przestrzenią, która koncentruje się głównie na jakości, a nie na ilości. Potwierdza to sam fakt, jak duże budżety firmy przeznaczają na reklamę w mediach społecznościowych.  

Prawdziwi wyjadacze marketingu wiedzą jak dobrze opracować strategię, która zapewni firmie dobrą pozycję na rynku. Punktem wyjścia podczas wyboru odpowiednich KPI jest określenie celu strategicznego dla Twojej firmy. KPI są charakterystyczne dla każdej firmy, dlatego też będą się różnić w zależności od branży, wielkości, specyficznych cech czy wyznaczonej strategii rozwoju.

 

Jak określić potrzeby marketingowe za pomocą KPI?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, konieczne jest, abyś zdefiniował swoje potrzeby marketingowe w mediach społecznościowych. Na przykład, czy musisz dotrzeć do nowych odbiorców? Czy chcesz podnieść sprzedaż swoich produktów? Czy chcesz wypromować nową kampanię? To jest tylko kilka pytań, które musisz sobie zadać, aby określić KPI firmy.

Po tym, jak określisz cele, które chcesz osiągnąć, będzie Ci łatwiej zbudować KPI.

 

Kilka wskazówek, jak określić własny KPI:

Śledź swoich odbiorców! – Ich dane demograficzne uzyskasz za pomocą narzędzi analitycznych, np. Google Analytics lub w statystykach Twojego fanpage’a. Porównując dane swoich odbiorców, łatwo określisz swój target, a nawet odkryjesz zainteresowania swoich fanów. Dzięki programom analitycznym dowiesz się również o obecnie panujących trendach na rynku i o czym warto pisać.

Obserwuj zaangażowanie – Prawdopodobnie jest to najważniejsza czynność, ponieważ zobaczysz czarno na białym z jakim powodzeniem spotykają się Twoje posty. Czy interesują one odbiorców? Zaangażowanie również pomoże Ci określić działania  w dalszej strategii firmy. Dzięki temu dowiesz się jakie posty generują największą ilość kliknięć lub udostępnień. 

Influenserzy – Czyli zasięg i dotarcie, które zapewniają Ci znane twarze. Zależy tutaj od branży w jakiej działasz. Znana osoba może w fajny sposób zareklamować Twoją firmę na portalach społecznościowych, jednak warto zwrócić uwagę na dobry dobór influensera do Twojego produktu. Taka współpraca to kolejny krok do określenie swoich KPI. Dowiesz się dzięki temu, czy takie działania przynoszą odpowiednie skutki dla Twojej organizacji. 

Lead sprzedażowy – Dane kontaktowe, email, telefon czy wiadomość prywatna na facebooku, inaczej lead. Możesz określić pożądaną ilość leadów które chcesz uzyskać i wszystkie działania promocyjne i komunikacyjne skierować na ich pozyskanie. 


Jedną z najlepszych rzeczy, które daje nam marketing w mediach społecznościowych, jest ilość danych udostępnianych marketerom. Warto je wykorzystać w dalszych działaniach. Na podstawie całej dotychczasowej komunikacji możesz wyciągnąć wnioski, które pozwolą na stworzenie najbardziej efektywnych KPI. Teraz nie pozostaje nic innego, jak zakładać sobie ambitne cele odnośnie KPI i zacząć je realizować. Jeżeli Tobie się nie uda, chętnie Ci pomożemy. 

 


Notice: Korzystanie z get_the_author_firstname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('first_name'). in /home/mcsi/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3893

Notice: Korzystanie z get_the_author_lastname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('last_name'). in /home/mcsi/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3893
Autor: Name Surname
Udostępnij
Pozostałe artykuły
Dane kontaktowe

Grochowska 341/lok. 53B
03-822, Warszawa

E-mail: mariusz.pieniak@brandrock.pl

[recaptcha id:drecaptcha]