Blog / 08.04.2018

7 rad, jak zwiększyć zaangażowanie na Instagramie

Jak wykorzystać siłę Instagrama i jego użytkowników?

TEL: 516 164 767

move
  • facebook
  • inst
  • linkId

Każdy marketer mediów społecznościowych wie, że social media jest to kopalnia nowych klientów. Jak wykorzystać siłę Instagrama i jego użytkowników? Jak sprawić, aby pod zdjęciami znajdowały się setki komentarzy i tysiące „serduszek”? Podpowiadamy Ci, jak zdobyć zaangażowanie, o którym marzysz.


1. Hashtagi to siła Instagrama
Hashtagi rozpoczęły swoją karierę na Twitterze, jednak to na Instagramie zyskały prawdziwy sukces. Korzystając z hashtagów, użytkownik może z łatwością odnaleźć Twój profil. Używanie względnego hashtagu, takiego jak #digitalmarketing, może poprawić Twoje zaangażowanie.

Okej, masz już zdjęcie i zastanawiasz się ilu hashtagów użyć? Instagram pozwala Ci na użycie maksymalnie 30 pod jednym zdjęciem. Jednak, należy wybrać minimalną liczbę. Jeżeli dokonasz dobrego wyboru, to wystarczy 5-10. W przeciwnym razie pojawi się spam.

Od czego zacząć? Od przejrzenia Instagramów swojej konkurencji. 😉 Z łatwością zauważysz, które hashtagi są najpopularniejsze. Następnie dokonaj selekcji i wybierz te najodpowiedniejsze dla siebie. Pamiętaj jednak o liście zablokowanych hashatagów, z łatwością znajdziesz je w wyszukiwarce Google.

2. Odpowiedni rozmiar zdjęć
Twój kanał musi się wyróżniać! Jak to zrobić? Publikując niesamowite zdjęcia, które spełniają wszystkie założenia Instagrama. Aby być na bieżąco z wyświetlaczami Retina lub innymi o wysokiej rozdzielczości na tabletach, smartfonach i laptopach, Instagram używa 1080px X 1080px, a nie 612px X 612px, jak wcześniej.

Aby jak najlepiej to zrobić, możesz edytować swoje zdjęcia lub tworzyć urzekające kolaże przy użyciu narzędzi takich jak VSCO Cam, Snapseed, Overgram, Camera + lub Squready.

Pamiętaj również o filtrach, których możesz użyć do swoich zdjęć. Skoncentruj się na odcieniach błękitu, szarości oraz zieleni, aby uzyskać maksymalne zaangażowanie.

3. Konkursy na profilu
Wszyscy się zgadzamy, że nie ma lepszego sposobu na zwiększenie zaangażowania, niż zorganizowanie konkursu, prawda? Prezenty motywują i zachęcają ludzi, więc organizuj je jak najczęściej. Wymyśl do tego hashtag konkursowy i napisz „Oznacz swoich przyjaciół”, zyskasz tym nowych obserwatorów.

4. Fajne i zabawne copy pod zdjęciem
Ważne jest, aby dać swoim obserwatorom wezwanie do działania – call to action. Ale ważniejsze od tego jest, aby podpisać swoje zdjęcie fajnym opisem, który sam w sobie zachęci użytkowników Instagrama do wejścia z Tobą w interakcję. Zastanawiasz się jak stworzyć fajny opis? Wprowadź tę wskazówkę: zadaj pytanie, dodaj kilka bonusów oraz wykorzystaj swoje poczucie humoru. Nie rozpisuj się zbytnio, Instagram ma to do siebie, że korzysta z krótkich treści. 2/3 zdania + 5/10 hasztagów = opis idealny. Pamiętaj o zachowaniu właściwego słownictwa oraz gramatyki.

5. Insta Stories
To krótkie, ale skuteczne filmiki bądź zdjęcia, które relacjonujesz na swoim Facebooku. Widoczne dla Twoich obserwatorów przez 24 godziny. Instastory działają podobnie do Snapchata. Możesz dodawać filtry, pisać tekst bądź coś narysować. Insta Stories zwiększa zaangażowanie i nie zaśmieca Twojego profilu.

6. Odpowiedni czas publikacji
W mediach społecznościowych istnieje dobry i gorszy czas na publikacje. Najlepiej jest publikować codziennie pomiędzy 8-9 i 14-17. Pamiętaj, ze najlepszym sposobem na przyciągnięcie obserwatorów na Instagramie jest metoda prób i błędów.

7. Dołącz link do swojego profilu
Chcesz, aby obserwatorzy odwiedzili Twoją witrynę internetową, przeczytali bloga lub zapisali się do newslettera? Dołącz link do strony i wspomnij, że tam znajdą więcej rzeczy związanej z marką.

Na koniec możesz użyć obrazków, banerów, opublikować więcej filmików, wybrać najlepszy filtr i udostępniać swoje treści na różnych platformach. Nie zapomnij wykupić reklamy na Instagramie oraz odpowiadać na komentarze swoich obserwatorów!


Notice: Korzystanie z get_the_author_firstname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('first_name'). in /home/kid/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3888

Notice: Korzystanie z get_the_author_lastname uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.8.0! Zamiast tego użyj get_the_author_meta('last_name'). in /home/kid/ftp/brandrock/wp-includes/functions.php on line 3888
Autor: Name Surname
Udostępnij
Pozostałe artykuły
Dane kontaktowe

Grochowska 341/lok. 53B
03-822, Warszawa

Tel: 516 164 767
E-mail: lukasz@brandrock.pl

[recaptcha id:drecaptcha]